Cara Mudah dan Terkini Menulis Resume

Dengan Bismillah.
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,
Post kali ini saya ingin kongsikan Cara Mudah dan Terkini Menulis resume.Saya akui, bagi kalangan lepasan graduate atau bekas graduate yang beberapa tahun masih mencari pekerjaan sesuai dengan kelayakan, anda kebingungan kerana tidak pasti apakah sebabnya hingga sekarang anda tidak pernah dipanggil temuduga.

Sebenarnya, semua pencari pekerjaan akan bermula dengan resume yang bagus, lengkap dan hebat.Anda ingin tahu, sebenarnya ada satu perisian khas yang disediakan oleh Jobs Malaysia yang dipanggil Resume Generator yang membolehkan semua pencari kerja sama ada kalangan siswazah atau bukan siswazah menyediakan resume lengkap, iaitu hanya perlu melengkapkan segala butiran yang diperlukan, memilih template yang dikehendaki dan terus cetak resume tersebut.Mudah bukan?

Apakah Sebenarnya Resume ?
Resume merupakan perantara bertulis yang mengandungi maklumat peribadi, kelayakan akademik, kebolehan dan pengalaman bekerja. Cara penyampaian hendaklah ringkas, padat dan menarik.Terdapat satu lagi bentuk resume yang disebut Curriculum Vitae (CV). Kandungan CV lebih terperinci iaitu mengandungi maklumat peribadi, latar belakang akademik, kemahiran, penerbitan, projek, anugerah, kajian-kajian yang dijalankan beserta pengalaman kerja yang terperinci dan panjang. Biasanya bersesuaian dengan pekerja yang ingin meningkatkan kerjaya dan golongan profesional. 

Cara Mudah dan Terkini Menulis Resume
Berikut saya kongsikan 3 langkah mudah untuk anda menyediakan sebuah resume yang lengkap dan hebat.







Ok.sekarang tugas anda menyediakan resume yang lengkap sudah siap.Tetapi, adakah betul dan sesuai semua butiran yang anda lengkapkan itu? Adakah butiran tersebut sesuai dengan pekerjaan yang anda inginkan dan seperti yang bakal majikan anda mahukan?

Di sinilah masalah yang harus anda selesaikan.Pada peringkat inilah, ramai pencari kerja yang terlepas pandang.Mereka anggap bila resume terperinci sudah disiapkan, maka ia sudah cukup untuk meyakinkan bakal majikan anda bahawa anda sudah benar-benar layak dipanggil temuduga atau bekerja.

Anda silap jika berfikiran begitu.Anda mungkin lupa bahawa majikan anda juga manusia biasa yang ingin melihat "kesempurnaan" anda dalam menyediakan sebuah resume kepada mereka.Ini kerana dengan melihat bagaimana persembahan dan kandungan resume sudah cukup memberi keyakinan dan gambaran siapa diri anda.

Saya perkenalkan sebuah buku panduan lengkap yang boleh membantu anda menyelesaikan masalah anda pada peringkat ini.Mengapa saya perlu mendapatkan buku ini, sedangkan saya boleh mendapatkan segala maklumat percuma dengan Google sahaja di internet?
Klik Gambar Untuk Membuat Tempahan e-Book ini
Bagus soalan anda.Tetapi saya ingin beritahu anda bahawa buku Rahsia Panduan Lengkap Menulis Resume ini memberi anda maklumat dan informasi apa yang anda cari selama ini.Tidakkah rugi jika apa yang menjadi PUNCA kepada kegagalan anda dalam mendapat perkerjaan yang anda ingini terlepas begitu sahaja?

Saya fikir anda juga berharap bahawa dengan maklumat yang saya kongsikan ini, merupakan peluang terbaik dan terakhir sebelum anda mendapat pekerjaan yang anda inginkan.Mungkin disebuah syarikat besar multinasional atau syarikat gergasi tempatan yang menawarkan gaji permulaan yang lumayan.

Ok.Jika anda benar-benar serius ingin mendapatkan pekerjaan tanpa berhabis masa dan tenaga hanya dengan menghantar resume"yang entah apa-apa", saya cadangkan anda supaya segera membuat tempahan buku Rahsia Panduan Lengkap Menulis Resume dan menyelesaikan masalah memohon pekerjaan yang tidak pernah berhasil selama ini.

Terima Kasih membaca artikel ini dan boleh LIKE atau kongsikan jika bermanfaat kepada anda dan orang lain:)

Wassalam.






Post a Comment

0 Comments