Beli Online Baju Fesyen Muslimah Moden di Lanafira.com

Dengan Bismillah,
As Salam dan Salam Sejahtera,
Beli Online Baju Fesyen Muslimah Moden di Lanafira.com-semakin hampir kita dengan musim perayaan, maka semakin banyaklah tawaran-tawaran dan promosi baju raya yang kadang-kadang akan buat kita rambang mata menengoknya kann? hehhe.Jangan risau. Ini bukan benda baru bagi kita-kita yang suka shopping online kekdahnya.


Kenapa shopping baju kena online? mestilah sebab best, jimat dan sah-sah ko boleh pilih baju kesukaan tanpa sesiapa kacau kann.kihkih.Nampak sangat ko ni memang hantu shopping!

Sebenarnya, akak nak story mory pasal sebuah online shop yang tengah popular sekarang sebab menawarkan pelbagai jenis baju muslimah moden.First time akak klik online shop ni, mak aih.Hebat betul orang melayu kita niaga sekarang ya!memang suspek dan respek ko!

Tapi, sebelum akak bawa pi shopping online kat Lanafira.com, online shop yang jual macam-macam baju muslimah moden yang cantik, angun dan bergaya, akak nak kongsi sikit tips kalau nak beli baju secara online.Yelah, kalau boleh, barang yang kita dapat tu biarlah sesuai dengan duit yang kita dah keluarkan kan.Opss..cakap pasal duit, kalau beli baju muslimah kat Lanafira.com ni, kita memang boleh jimat banyak sebab harganya memang sangat mampu milik dan sesuai dengan kualiti yang ditawarkan.yeahh.


Berikut ini adalah tips berbelanja baju secara online, yang boleh kita gunakan sebagai panduan agar tak kecewa saat berbelanja online.Sumber ambil dari SINI.

Tips Beli Baju Fesyen Muslimah Moden Secara Online

1. Bahan baju 
Teliti dan perhatikan dengan detail dari bahan apakah baju yang hendak anda beli. Pada umumnya, bahan-bahan seperti spandex atau rajutan, warnanya akan lebih kusam atau gelap jika dibandingkan warna yang ada di dalam foto. Sedangkan warna yang cenderung tidak berbeda jauh adalah yang berbahan katun, lemon squash dan twistcone.

2. Ukuran baju 
Untuk bahan lokal, umumnya ukuran baju paling besar adalah fit to L. Namun jangan bayangkan bahawa ukuran ini diciptakan untuk tubuh plus size, karena ukuran fit to L juga sebenarnya ukuran tubuh normal. 

Sedangkan Anda yang memiliki tubuh plus size, pastikan berbelanja online khusus di online shop yang menyediakan ukuran plus size. 

Untuk bahan import, atau baju premium, biasanya selalu dicantumkan ukuran detail, berapa lingkar dada panjang baju, serta panjang lengan. Ini akan mempermudah Anda mengukur baju yang pas dengan tubuh Anda. 

3. Tebal atau tipisnya bahan 
Memang tidak mudah untuk mengukur tebal atau tipisnya bahan saat berbelanja online. Namun, menurut Elfrida, seorang owner butik online, "harga juga menentukan kualiti bahan. Bahan import dan premium, biasanya memang harganya mahal. Tetapi ada harga ada rupa kan."

Anda juga harus sedar, bahawa barang yang ditawarkan dengan harga murah, terkadang memiliki kualiti yang kurang baik. Anda tidak boleh menyatakan penjual telah membohongi Anda, karena Anda juga setuju membeli barang dengan harga murah. 

4. Harga 
Tentunya semakin baik kualiti barang, semakin mahal harganya. Kebanyakan barang import jauh lebih mahal. Selain kualiti, kos penghantaran juga perlu dipertimbangkan.

Modern Peplum Yang Menawan Hati
Orait, ini antara baju kesukaan yang popular pada setiap hari raya atau pilihan untuk pi kenduri kendara.Sekali tengok, pasti tertawan sebab modern peplum ni masih mengekalkan ciri tradisionalnya yang tersendiri.Paling best, kalau kita shopping di Online Shop Lanafira, setiap baju yang dijual disertakan 'features' khas untuk koleksi baju tersebut.

Jadi, ia sangat membantu kita untuk membuat pilihan. Harga dan saiz juga dipamerkan bagi memudahkan kita membuat perbandingan atau menentukan saiz dan juga ukuran badan.


Special Features:

Short peplum modern
Two piece set
Round neckline
Long Sleeves with zip fastening (ablution friendly)
Back zip fastening
Left and right pleated peplum
Unlined
Opaque
Mermaid cutting skirt with extra volume at the back
Material : Japanese High Quality Cotton
Model is wearing M size
Model is 165 cm tall
Available in sizes from S to XL (please refer to size chart)

Alana Kebaya Lanafira
Alana kebaya pula merupakan kebaya potongan pendek yang sangat cantik dan selesa.Ditambah lagi dengan buatan daripada kain Japanese High Quality Cotton, ia pasti membuatkan kegembiraan anda berganda bila mengenakan Alana Kebaya.Masa nilah nak jadi gadis ayu, kot boleh bagi cair hati bakal mak mertuo ekau.hoho.

Potongan kain adalah dari style mermaid cutting, pastinya membuat anda terpegun dengan kemodenan kebaya ini.Gabungan dua warna yang unik pada setiap Alana Kebaya menambahkan lagi seri kepada pemakainya.Pendek kata, kalau balik rumah mertua tu, ko lah menantu yang paling gorgeous masa tu.Hebak bukan?pheww.

Kebaya potongan pendek yang elegan dan menarik

Melissa Long Dress Yang Sangat Selesa
Bagi anda pula yang sukakan pakaian longgar, tidak terlalu menonjol, maka saya sarankan anda memilih Melissa Long Dress yang cute, ringkas tetapi masih dapat menyerlahkan kejelitaan anda.Ha, gitu sekali ko.Akak pun suka dengan Melissa Dress ni.

Pelbagai pilihan warna longdress yang flowy

Nampak tak potongan bahagian bawah longdress ni yang flowy, kalau ada feeling nak jadi Cinderella tu, bolehlah ambik satu Melissa Long Dress ni.hehe.Diperbuat daripada jenis kain Italy Heavy Moss Crepe, akak pasti adik-adik tak akan berfikir dua kali untuk dapatkan longdress ni kann.

Sebenarnya ada juga design longdress yang tak flowy.Yelah, orang pompuan ni taste dia macam-macam.Takpe.Jangan risau.Kat Lanafira.com, cakap je, nak design longdress yang macam mana, sume depa ada.yolah tu!

Akak belanja pic longdress yang lain pulak ya!Ikutlah ekau nak pilih yang mana.Harganya pun bukan sampai ko kena ikat perut sebulan, kalau dah suka tu, pejamkan mata.Lepas tu baru fikir nak makan macam mana.Ekau ikutlah nasihat akak ko yang tak berapo nak berkenan ni.kihkih.


Nampak tak zip tersembunyi tu, longdress ni memang mudahkan kita nak ambik wudhu.
Memang best dan terbaik.
Terdapat juga zip pada bahagian dada, sangat sesuai kepada kalangan ibu yang masih menyusukan baby.Leher bulat pada design longdress ini juga membuatkan kita 
yang bertudung juga rasa lebih selesa.

Bagi anda yang mengutamakan keselesaan pakaian dari segi saiz, jenis kain dan juga ukuran yang lebih terperinci, Lanafira.com juga menyediakan chart ukuran baju yang lengkap untuk anda.Jadi tak payah risau kalau beli baju tu.Insha Allah, kita akan lebih puas hati dengan adanya kemudahan ini.

Bagi memudahkan anda bershopping di Lanafira.com, saya kongsikan pautan mudah untuk ke website tersebut seperti di bawah :

KLIK PIC DI BAWAH UNTUK KE ONLINE SHOP LANAFIRA

 Website Lanafira-Jualan baju muslimah moden secara online

KLIK PIC DI BAWAH UNTUK KE FANPAGE LANAFIRA DI FACEBOOK


Alhamdulillah, thanks reading this review for Lanafira.com.Semoga anda mendapat kepuasan dengan membuat belian baju fesyen muslimah di Lanafira.com-Kongsikan dengan rakan-rakan anda, online shop baju fesyen muslimah yang terunggul dalam pasaran sekarang!


Post a Comment

0 Comments