3 Sebab Buffered Earnings ( BE ) Bertambah

Dengan Bsimillah,
Syukur.Al Hamdulillah. Bulan ini ( Julai ) Blog saya mencatat pertambahan Buffered Earnings ( BE ) sebanyak 3 kali lebih baik dari biasa.Ahaha.Yelah kan. Blog yang pageviews nya belum pun capai 50k, followers apatah lagi, dan juga bilangan pelawat yang sah-sah belum capai 500 trafik sehari, maka "kejakunan" saya apabila mendapat BE ini haruslah diterima seadanya oleh anda semua ye.hihi..(Sah!memang jakun..).

BE saya bertambah lebih baik dari biasa

Eh, Ekau semuo tahu ko jakun tu apo? kehkeh..Dah macam Nabil Lu Fikirlah sendiri plak gaya saya menulis ni kan.Okeh.Straight to the point. Jakun tu sebenarnya perkataan femes orang Johor yang bermaksud seperti pepatah ini : rusa masuk kampung. Apa maksud pepatah tu cikgu? Adehh..letih cikgu macam ni.Jakun tu satu perasaan atau peel macam rusa masuk kampunglah! Ala..jakunnya ko ni..( kalau ekau tak tahu jugok, tak dapek eden nolong eh ).

3 Sebab Buffered Earnings ( BE ) Bertambah

Hari tu, masa singgah rumah (Blog) Blogger HH, saya terbaca satu entri beliau tentang perangai atau sikap Blogger bila dapat BE. Saya masa tu taklah terasa sangat kan, sebab satu habuk BE pun tak dapat lagi, la ni bila dapat "lebih baik dari biasa" maka teringat entri sinis beliau tu, maka dengan ini, saya ingin kongsikan bagaimana saya boleh dapat BE yang berterusan dari advertisers di Nuffnang tu walaupun update blog jarang...jarang...(baca style P.Ramlee cakap..ekehkeh..).

Kenapa BE saya bertambah lebih baik dari biasa?

  • Saya pentingkan SEO setiap kali saya menulis entri baru. Kalau boleh, saya mahu semua entri yang saya tulis, mesti tersenarai di papan utama enjin carian Google terutamanya. Sebab readers atau pengunjung blog saya kebanyakannya datang dari situ. Jadi, sebab musabab yang munasabah kenapa BE saya bertambah ialah depa (advertisers/Nuffnang ) suka kat blog yang selalu entrinya tersenarai di muka atau halaman utama enjin carian.





Beberapa entri Blog ini yang berada di halaman utama enjin carian Google.com.my

  • Saya rajin hantar tiket dan update survey kat Nuffnang. Depa pun kadang-kadang sampai tak larat nak reply tiket-tiket saya tu..(err..yang ni sebenarnya tak betul sangat. Perkataan rajin tu harus ditukar. Saya pernah beberapa kali hantar tiket dan update survey kat Nuffnang tu ). Saya ikut ajaran Blogger-blogger berpengalaman. Pada hemat saya cara ini berkesan supaya depa kenai kat blog kita. Yelah kan, setakat blog ciput saya ni kalau dibandingkan dengan blog yang ada seantero dunia ni,jadi ni kira usaha dan ikhtiar yang saya buat yang jadi sebab musabab kedua kenapa BE saya bertambah.
  • Saya letak dan pasang iklan Nuffnang ditempat yang betul dan strategik seperti yang para advertiser sukai.Senang cakap, saya pasang semua jenis iklan Nuffnang sama ada yang leaderboard, large rectangle dan skyscrapper.


Teori Teorem Pithagoras

Setakat ni saya rasa itu jelah yang menjadi sebab advertisers pilih blog saya untuk pasang iklan depa ( BE ). Tapi harus saya tekankan di sini, semua pernyataan di atas ( semua sebab-sebab itu ) hanyalah teori teorem Pithagoras saya sahaja.Mungkin betul juga untuk blog anda, dan mungkin juga tidak. Maka, di sini anggaplah perkongsian saya ini hanyalah teori yang belum dikenalpasti ketepatannya.Apa-apa hal ekau roger-rogerlah Nuffnang tu kalau nak puaskan hati.Ok.



Post a Comment

11 Comments

  1. saya pun sedang jakun dgn nuffnang ... org johor ler .

    ReplyDelete
  2. <--- baru pernah dapat BE sekali. itupun dpt 3 sen. :'(

    ReplyDelete
  3. Followers tak ramai tak semstinya tak dapat perhatian dari Nuffnang ye tak?

    ReplyDelete
  4. yelah Vee, terima kasih datang blog ni, sama-samalah kita jadik orang jakun sat no...:)-

    ReplyDelete
  5. jangan cpt mengalah kopi pasta, semua orang yang pernah dapat earnings nuffnang pun mula dengan tiga sen jugak, awak tak keseorangan!

    ReplyDelete
  6. betul gak Jun, sepatah kata Blogger HH,apalah ertinya ramai followers tapi kurang readers, tapi kalau ramai followers dan readers, tentu traffic banyak n masa tu dah tak jakun dengan BE, depa pakat kejar buat advertorial..hehe..

    ReplyDelete
  7. Terima kasih bagi tips...boleh saya cuba. BE belum pernah melekat lagi.

    ReplyDelete
  8. terima kasih dtg sini BM, Kena cuba apa yg blogger2 senior ni ajar BM,Sy pun mula dengan mencuba..:)-

    ReplyDelete
  9. Hehe..hebat2..saya tak pernah pun dapat..mungkin masih baru..hehe

    ReplyDelete
  10. terima kasih dtg sini Hafizul..:)- sebenarnya kalau ikut baru ke lama, saya dikira masih baru dengan nuffnang, belum ada setahun pun lagi, saya mula pasang iklan nuffnang di blog pada Dec 2012, so, selamat maju jaya utk awk..kena selalu mencuba tips2 yg diberi..:)-

    ReplyDelete

Thanks Read This Entry:) Drop your comment, So I know That You Are Visit My Blog.Thanks In Advance My Sweet Readers!