Rahsia Jualan Putu Piring Meningkat Berganda

Dengan Bismillah,
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,
Cakap pasal Putu Piring ni, saya agak ramai juga yang musykil apo kobondonya putu piring ni kan.Saya pun mulanya lebih kenal putu bambu daripada putu piring ni.Memandangkan saya ni antara pengemar putu piring, maka haruslah saya ambil berat akan keenakan putu piring yang saya beli dari peniaga di pasar tani atau pasar malam pada setiap minggu.

Ini ialah Putu Bambu.Pheww..rasa meleleh air liur tengok kegebuan putu bambu ni..:)
Inilah rupa Putu piring dengan Inti Gula Merah atau Gula Melaka

Rahsia Jualan Putu Piring Meningkat Berganda
Antara bahan utama menyediakan putu piring dan putu bambu ini ialah tepung beras, garam, gula melaka dan parutan kelapa.Apa yang penting, bagi saya pengemar putu ni ialah kelembutan tepung putu ni disamping rasa gula melaka didalamnya yang akan menghadirkan rasa manis disulami parutan kelapa yang digaul bersama sedikit garam.Pheww..rasa sekarang jugak den nak order satu bekas besor putu nih.hoho.

Tapi tahukah anda, bahawasanya putu piring kini telah menjadi salah satu bisnes yang paling meletup dikalangan peniaga kecil-kecilan.Yelah, kalau dah orang macam saya yang hantu putu ni sanggup makan sehinga berbekas-bekas putu piring ni, apatah lagi kalau jumpa pulak putu piring yang sedap sampai tak ingat.heheh.

Manalah jualan depa tak meningkat 10 kali ganda daripada biasa.Jadi, saya cadangkan kepada mak-mak atau pak-pak atau yang ingin buat part time bisnes putu piring ni supaya memulakan bisnes ini.Apa yang saya dapat melalui bacaan e-book ini :Panduan Lengkap Membuat Putu Yang Sedap dan Gebu bahawa untung bisnes putu piring ni sangat lumayan sehingga 300 peratus.
Mana taknya, kalau anda lihat bahan yang digunakan untuk buat Putu piring ni memang murah dan sudah pasti kalau kita dapat jual sendiri bertambah-tambahlah jutawan senyap kat negara ni..:) 

Bisnes Part Time Dengan Putu Piring
Keuntungannya bisnes putu hampir 300 peratus. Jika anda jual menggunakan 5 kilo tepung beras sehari, anda boleh untung RM3 ribu sebulan. Jika anda jual 50kg, mau untung RM30 ribu. Memang lumayan. Tidak hairanlah Puan Juriah sanggup menjual putu bambu sahaja kerana keuntungannya memang lumayan seperti gambar diatas.

Buat Putu Homemade
Sekiranya anda ingin membuat putu di rumah, memiliki DVD Panduan Lengkap Membuat Putu Yang Sedap dan Gebu yang saya maksudkan memang sangat berkesan dan bagus kerana ia menunjukkan secara detail bagaimana kita boleh menyediakan sendiri putu dirumah.Misalnya dalam modul tersebut, kita akan diberikan panduan serta tayangan video berkaitan :

1. Teknik menimbang dan mengaul bahan-bahan putu.
2. Teknik melubangkan dan mengukus serbuk putu
3. Teknik mengesek dan menghaluskan serbuk putu.
4. Teknik memasukkan serbuk putu ke dalam acuan
4. Teknik memasukkan gula melaka ke dalam putu
5. Teknik mengeluarkan putu dari acuan
6. Teknik penyediaan gula melaka parut.
7. Teknik penyediaan kelapa parut

Cara Memulakan Bisnes Putu
Satu lagi part yang saya suka dengan e-book ini ialah kita juga diajar cara memulakan bisnes putu ini bermula dengan pengiraan kos bahan sehinggalah teknik pembungkusan yang menarik perhatian pembeli.

Bukan itu sahaja, anda juga akan dibekalkan dengan resepi dan cara membuat pelbagai jenis putu antaranya putu dengan inti kacang merah, coklat, kelapa manis dan kaya.memang terbaiklah!

Berdasarkan pemerhatian saya terhadap peniaga jualan putu piring ni, mereka boleh menjual putu dengan pelbagai cara dan di merata tempat.Dengan kos yang murah tapi untung yang lebih daripada 100 peratus, maka saya kira memulakan perniagaan secara serius atau part time dalam jualan putu piring pasti tidak mengecewakan.Insha Allah.:)

Jadi, jika anda berminat untuk memulakan part time secara kecil-kecilan dalam jualan putu piring,dan ingin mendapatkan panduan DVD lengkap : Rahsia Buat Putu Piring yang gebu dan sedap, maka anda boleh sahaja klik pautan ini dan dapatkan resepi rahsia dan pelajari cara buat putu piring dengan aneka inti di dalamnya. 

Terima kasih sudi baca dan boleh kongsikan jika suka dan bermanfaat kepada rakan-rakan anda.:)

Post a Comment

0 Comments