10 Blogger Terbaik Malaysia

Dengan Bismillah
Blogger Terbaik Malaysia pastinya menjadi hasrat ramai blogger di luar sana. Dalam erti dunia tanpa sempadan, tiada istilah mimpi di siang hari, apatah lagi dengan contest 10 Blogger Terbaik Malaysia anjuran ohcikgu.com.Saya memilih untuk menyertai contest ini pada saat akhir kerana ingin menguji kemampuan saya menulis entri yang berbau SEO..wahh gitu. 




Memandangkan saya blogger yang baru berjinak-jinak dengan blogsphere ni, maka sudah tentulah Blogger Terbaik Malaysia pilihan saya merupakan kalangan blogger yang banyak saya kutip, belajar dan memerhati pengetahuan dan pengalaman yang mereka titipkan dalam blog masing-masing.

Mari baca Review 10 Blogger Terbaik Malaysia pilihan saya :


            1.   Hasrulhassan.com

Blogger ini menggunakan tagline 'panduan blogger' sebagai tagline atau niche blog.Selain susun atur blog yang kemas, blogger ini juga banyak berkongsi tips dan info berguna kepada blogger.Saya mengkategorikan beliau sebagai blogger yang berhemah dan bertanggungjawab dalam penulisannya, sekaligus melayakkan beliau tersenarai dalam 10 Blogger Terbaik Malaysia. Segmen menarik dalam blog beliau yang saya sukai ialah Blog Pilihan 2013.

            2.  Ciklaili.com

Blogger yang juga merupakan seorang guru ini merupakan antara blog-blog awal yang saya suka terjah dan berlama-lama sambil membaca entri-entri lepas beliau. Cikgu dan part time blogger ini menunjukkan kewibawaanya sebagai Blogger Terbaik Malaysia apabila semakin hari saya perhatikan, semakin dikenali. Memilih untuk berkongsi banyak panduan berkaitan kerjaya dan perkhidmatannya disektor awam, saya anggap blog beliau sebagai inspirasi dan motivasi bagi diri saya untuk menjadi part time blogger hebat sepertinya.

          3.  Aynoranur.com

Saya bukanlah peminat drama korea, tetapi jika anda tergolong dalam Korean fans, maka tidak rugi jika memilih blog ini sebagai rujukan anda.Kandungan entri beliau yang pelbagai, terutamanya berkaitan tips kerjaya dan petua juga khasiat pelbagai jenis sayuran atau buah-buahan, banyak membantu para suri rumah atau sesiapa sahaja mendapat info berguna. Blogger Terbaik Malaysia ini walaupun menceburi kerjaya dalam bidang hartanah, tetapi bakat penulisannya memang tersendiri dan tidak dapat dinafikan.

         4.  Saifulislam.com

Saya tak tahulah sama ada beliau boleh digelar blogger, tetapi saya selalu teruja membaca entri-entrinya yang penuh dengan rasa mendidik, berfikir dan bermuhasabah akan diri kita dan Tuhan pencipta. Beliau sebenarnya seorang perunding motivasi, pendakwah dan juga seorang ustaz yang banyak melahirkan entri yang bersifat mendidik.Apapun, saya percaya Blogger Terbaik Malaysia pilihan saya ini mempunyai pengikut tersendiri dan terkenal dikalangan rakyat Malaysia.

          5.  Mialiana.com

Blogger peramah ini memang tidak dapat dinafikan akan ke’sportingannya’melibatkan  diri dan menyertai mana-mana segmen atau contest anjuran teman blogger. Melihat kepada pencapaian peribadinya juga membuat saya sangat kagum akan setiap kejayaan yang telah dicapainya. Paling menarik, Blogger Terbaik Malaysia pilihan saya ini tidak lokek berkongsi info dan membimbing para blogger agar tetap gigih berusaha.
6    
         6.  Cik Epal

Ini bukan review buah-buahan tempatan ya, saya memilih Cik Epal sebagai antara Blogger terbaik Malaysia kerana blog beliau yang bersifat human interest, kalau cerita tentang resepi, anda yang tak tahu memasak pun boleh jadi chef dek kerana kerajinan beliau menulis step by step tatacara memasak atau menyediakan resepi, disamping gambar-gambar yang memang owesomelah..



Saya mengkategorikan blogger ini sebagai Blogger Terbaik Malaysia kerana melihat kepada kepakaran beliau dalam berkongsi tips dan trick SEO, menyediakan tutorial dan kelainan blog beliau sendiri berbanding blog sedia ada. Saya banyak mempelajari pelbagai tutorial dari blog beliau semasa menggunakan template blogspot sebelum berubah kepada thesis template.


Saya merupakan pengunjung baru di Denai hati.com.Perasaan ingin tahu akhirnya membantu saya membuat rumusan ini. Blogger ini layak dipilih sebagai Blogger Terbaik Malaysia kerana senarai ratusan entri yang beliau hasilkan, menunjukkan komitmen dan kesungguhan beliau dalam berblog, disamping ribuan pageviews setiap hari, juga membuktikan ramainya pengunjung dan pembaca blog istimewa ini.Blooger terbaik ini bijak dalam membuat rangkaian network antaranya pelbagai contest yang diadakan dengan hadiah lumayan. Memang terbaik!


Pengenalan Thesis for blogspot template merupakan antara entri terbaik blogger ini. Bagi saya, siapa pun Blogger Terbaik Malaysia, dia harus memiliki keistimewaan,      kelebihan dan kepakaran yang memberi manfaat kepada semua pembaca. Yang paling menarik, beliau telah berkongsi kepakaran dalam menghasilkan template yang seo friendly ini kepada semua blogger, dengan   terma dan syarat yang mudah iaitu        meletakkan backlink kepada blog beliau.


Blogger yang saya pilih sebagai Blogger Terbaik Malaysia ini, merupakan seorang perintis blogger wanita pertama yang saya kenali, yang sangat saya minati gaya     penulisannya, tutorial yang mudah difahami dan paling penting tidak lokek berkongsi pengalaman beliau yang telah melibatkan diri dalam dunia blogging sejak tahun 2005. Walaupun saya lebih banyak menjadi silent readers beliau, tetapi saya    akui blogger hebat lain juga mengagumi kepakaran beliau dalam menulis entri yang mesra seonya.

Kesimpulan :
        
Bukan mudah sebenarnya saya memilih 10 Blogger terbaik Malaysia ini, tetapi     kerana berfikir positif dan percaya : Harapan tak akan menghampakan sesiapa,       kerana disitulah letaknya kekuatan meraih impian..( sempat lagi bermadah   pujangga..hehe) maka, saya simpulkan di sini, pilihan 10 Blogger terbaik Malaysia     yang saya review ini tidak mengikut rangking, tetapi lebih kepada senarai penghargaan saya kepada 10 blog yang banyak mempengaruhi dan mencambah minat saya dalam arena penulisan blog. Terima Kasih.

Contest SEO 10 Blogger Terbaik Malaysia dianjurkan oleh Ohcikgu.com. Penaja bersama adalah :


Post a Comment

27 Comments

  1. t/kasih sebab tersenarai dalam senarai 10 blogger terbaik di atas, siapalah sis nak dibandingkan dengan nama2 hebat tersebut, tetapi sis anggap penyenaraian ini sebagai pemangkin untuk memberikan info yang berguna sepanjang masa...yg penting komited & tanggungjawab.

    p/s; bukan apa orang beri pada kita tetapi apa yang kita berikan kepada orang lain..

    ReplyDelete
  2. yup! terima kasih...btul, komited tu sangat penting dalam berblog tapii selalu failed utk laksanakan..huhu..

    ReplyDelete

  3. 10 Blogger Terbaik Malaysia yang disenaraikan di atas semuanya hebat-hebat belaka...

    Contest ini akan berakhir tak lama lagi... Semoga entri ini dapat terus kekal berada di page pertama Google... good Luck... ;)

    ReplyDelete
  4. terima kasih sdra:)- sy blogger baru belajar..peserta lain yang join contest ni semua terror2 bab seo.saya sekadar ingin mencuba:)-

    ReplyDelete
  5. Cantiknya template yang cikmatahari diselenggara,
    Siapakah gerangan yang membantunya,
    Pasti ini lebih mesra SEO jadinya,
    Itulah harapan yang tidak pernah hilang di minda kita.

    Betul...kan.............!!!

    Semoga blog ini terus berjaya dan maju jaya....

    ReplyDelete
  6. terima kasih semua, kamil salleh : sy banyak ikut tutorial di sembangcyber.com untuk redesign template ni..kalau berminat cubalah ke sana..:)-

    ReplyDelete
  7. wahhh.. terima kasih ya sudi pilih mia... terharunya..

    p/s: agak lambat datang sini...

    ReplyDelete
  8. blog mia antara blog terawal yang kerap saya singgah masa mula2 terpengaruh untuk berblog..heheh..

    ReplyDelete
  9. Terima kasih kerana menyenaraikan blog HH ... terima kasih atas pengiktirafan ini ...

    ReplyDelete
  10. Satu pemilihan yang bijak dan amat bertepatan di saat ini.

    ReplyDelete
  11. Terima kasih atas perkongsian dan riview yang baik. Sangat membantu.

    ReplyDelete
  12. terima kasih TI Ddtg sini.Review ini ditulis krn ingin memasuki contest seo tu.Review ini tidak berjaya dalam contest tersebut, tetapi hingga kini masih tersenarai di laman utama enjin carian...Al Hamdulillah dan saya belajar sesuatu yg sangat berguna dari contest tu..:)-

    ReplyDelete
  13. Malaysia boleh!
    http://gestyy.com/wVrjxL

    ReplyDelete
  14. Saya baru nak mula buat blog.
    Kalau sudi boleh jenguk blog saya ya. http://kiki-temansejati.blogspot.com/2020/07/cheesekut-viral.html

    ReplyDelete
  15. Saya pun baru belajar2 menulis blog, klu sudi lawatlah laman blog saya www.lindacalista.com terima kasih 😊

    ReplyDelete
  16. Ada mna2 blogger yg free blh email saya ye...ada bnda sy nk pndpt...tq

    ReplyDelete
  17. Terina kasih 4 info ya

    dijemput pelawat mencari pasif income di link ini :

    https://cryptotabbrowser.com/17510995

    terima kasih

    ReplyDelete
  18. Terima kasih ..perkongsian yang sangat baik dan membantu...jangan lupa melawat ke laman kami..

    ReplyDelete
  19. Terima kasih berkongsi info....
    saya blogger baru.... mohon tunjuk ajar....

    ReplyDelete
  20. tq utk list nie .. tapi utk beginner ada tak tips utk jadi malaysia blogger yg terkemuka

    ReplyDelete
    Replies
    1. kebanyakan penulis blog sering berkongsi tips, jika mahu maintain dalam berblog, sekaligus memajukan blog supaya dikenali, kita kena jaga content blog, sebab content blog yang bagus adalah KING kepada blog itu sendiri.Hasilkan content yang berkualiti dan elakkan copy paste.InshaAllah, pasti berjaya.

      Delete
  21. hi, mcm mn kriteria pemilihan blogger malaysia terbaik nie? minat nak jadi blogger juga hehe

    ReplyDelete

Thanks Read This Entry:) Drop your comment, So I know That You Are Visit My Blog.Thanks In Advance My Sweet Readers!