Tips Nak Dapat Banyak Buffered Earnings @ CPUV

Dengan Bismillah,
Memandangkan Blog Cikmatahariku ni baru lagi, pilihan tajuk post yang macam ni dari penulis blog yang macam saya memang tak layak sebenarnya nak cakap pasal ni. Tapi teringat pula nasihat dan pesan blogger ni dalam penulisannya. Tak salah kongsi jakun & (err..ni ayat saya..ehhe) rasa gembira bila dapat BE atau CPUV ni, tapi janganlah lokek atau kedekut nak kongsi juga macam mana dan apa rahsia (isk..rahsia le sangat kan..) boleh dapat BE atau CPUV banyak tu kan ?

Buffered Earnings on Going

Bagi sesetengah blogger yang dah biasa atau setiap minggu dapat BE ni, tak heran sangat dengan apa yang saya perolehi ni. Bagi blogger yang 2-3 tahun berblog tapi belum dapat satu habuk, mesti musykil kan ? Satu lagi, blogger yang baru buat blog dua tiga minggu, mesti nak tahu sebab musabab nak dapatkan BE yang dikatakan nilainya sangat ciput berbanding tawaran yang diberi oleh advertiser lain dalam dunia maya ni.




Beberapa contoh advertiser yang boleh anda pasang di blog,
tapi dengan syarat tertentu...
Okeh, setakat semalam sebanyak 7 BE yang berjaya saya perolehi. Dalam entri sebelum ini, saya ada beritahu sebab-sebab BE boleh bertambah. Dalam entri tu, saya beritahu, kalau ikut track record, saya bukanlah blogger yang rajin update entri satu hari lima hingga enam kali ( melampaunya bagi contoh..ahaha..) tapi still saya boleh dapat BE kan?


Buffered Earnings sempena Ramadan 1434 H
Tips Nak Dapat Banyak Buffered Earnings @ CPUV

Realitinya akan jadi lain apabila anda telah mendapat BE atau CPUV yang sedang on going.Tambah-tambah kalau BE yang anda dapat tu lebih dari biasa.Ini kerana mengikut mereka yang berpengalaman, jika ada BE yang sedang on going, kena selalu dan rajin update entri sebab lebih ramai unique Visitor yang melawat blog anda, akan bertambah banyak yang anda boleh dapat dari kempen BE ni.Sebabnya earnings anda diperolehi dengan berdasarkan bilangan UV yang datang ke blog anda.

Kalau anda banyak idea sangat atau banyak cerita nak kongsi, updatelah banyak-banyak. Bagi saya pula, saya mementingkan content dalam tulisan saya.Kebetulan saya sempat baca tentang "killer content" dari sini.Jadi, tips saya untuk dapat BE yang lebih banyak, untuk kes seperti saya ialah sentiasa update blog.Itu sahaja. 

Mestilah ada faktor lain, tetapi dengan pengalaman yang sedikit ini, saya dapati bila saya update blog setiap hari, BE yang on going semakin banyak dan bertahan lama.Anggaplah perkongsian saya ni sebagai sokongan saya kepada anda semua. Saya juga masih belajar dan akan terus belajar.Semua orang akan mula denga zero dan being smart to be hero.

Tentu anda pernah dengar tentang ini kan :
Orang yang gagal dalam usahanya tetap lebih baik dari mereka yang tidak pernah mencuba langsung
Halangan yang paling besar untuk anda berjaya tidak datang dari orang lain atau perkara lain. Halangan yang paling besar sebenarnya datang dari dalam diri anda sendiri-
selalulah positif dan berharap; kerana Harapan tak akan menghampakan sesiapa, kerana disitulah letaknya kekuatan meraih impian...last, Succes never far away.

Post a Comment

14 Comments

  1. salam jumaat..terima kasih kerana berkongsi tip

    ReplyDelete
  2. Rezeki bulan puasa tu :)

    Nak kongsi pengalaman saya - Bila ada CPUV kena tingkatkan trafik supaya earning boleh cecah 3 angka, cubalah darab dengan CPUV yang ada. Kalau ada 10 insya Allah boleh cecah sampai 4 angka.

    ReplyDelete
  3. sekrg dah tau lah . thanks

    ReplyDelete
  4. Wah, Murah sungguh rezekinya...sampai 7 BE On Going!

    ReplyDelete
  5. AlHamdulillah cik laili. saya pun berterima kasih pd ciklaili krn pernah melayan email sy bertny ttg BE @ CPUV dr Nuffnang.

    ReplyDelete
  6. takpe cahaya air, sy dulu pun bermula dengan "tak pernah dapat BE "...kena selalu fikir, nothing is impossibble...

    ReplyDelete
  7. Saya tak tahu apa-apapun tentang ni.

    ReplyDelete
  8. sdra boleh baca di mn2 blog tentang topik ni.sebagai blogger anggap ia sbg maklumat tmbhn jika sdr tak berminat utk psg iklan di blog..:)-

    ReplyDelete
  9. Wah banyaknya dapat BE. Tahniah

    ReplyDelete
  10. terima kasih putera,bolehlah buat bakar semangat menulis blog kan..:)-

    ReplyDelete
  11. terima kasih Raudzah, Alhamdulillah, semoga terus murah rezeki saya pada ramadan ini, begitu juga untuk semua pembaca blog CM..:)-

    ReplyDelete
  12. salam ramadan
    memang betul..akak pun buat camtu gak..tapi update cuma 1 hari ajer..klu rajin pun 2 N3..alhamdulliah bertambah earning setiap hari

    ReplyDelete

Thanks Read This Entry:) Drop your comment, So I know That You Are Visit My Blog.Thanks In Advance My Sweet Readers!