Kerja Part Time Paling Mudah Untuk Student Dan Fresh Graduate

Dengan Bismillah dan Salam Sejahtera,
Asalnya tak tahu pula saya kalau ada part time job paling mudah dalam Malaysia ni.Belek punya belek entri kengkawan blogger yang sertai Program Buat Duit Paling Senang Dengan Blog,hurmm..

Tahulah saya rupanya memang ada kerja part time yang disukai ramai student dan fresh graduate ni.Google jugak sana sini, manalah tahu kerja part time ni penipu je lebih,err..rupanya memang betul.Takde tipu punya.

Saya grad universiti sekitar tahun 2000.Lama dah kan ? Tapi seriously saya akui memang tidak sempat menganggur.Masa tu memang jahil dan tak tahu pun bahawasanya ada kerja part time yang kita boleh buat dekat rumah dan tak payah susah-susah nak gosok baju segala bagai (err..bab gosok kain baju memang bukan kegemaranku..huhu).Ya, itu dulu.Zaman saya jadi fresh graduate.

                                 

Masa tu,jenuhlah saya dok belek semua akhbar tempatan yang berbahasa Melayu, Inggeris dan Tamil..( yang tamil ni tipu ok!muahaha..)Nak cari kerja part time katakan.Sebab masa tu memang tak tahu bahawasanya boleh je Daftar buat kerja part time dari rumah.serious.Lepas dua minggu grad,saya jadi cikgu ganti Guru Bersalin dekat sebuah sekolah swasta di Johor Bahru.

Dalam tak suka jadi cikgu, terjebak jugak saya dalam  dunia perguruan ini.Yelah,masa tu fikir nak buat part time je sambil tunggu Hari Konvo.Kalau sekarang ni pula, peluang banyak.Cuma tinggal diri sendiri je kena pandai rebut peluang dan buat part time.Kalau anda masih belajar, dapat pinjaman dan ada kala terpaksa juga mintak duit daripada mak ayah, cukup-cukuplah tu.

Tak rugi pun kalau kita ambil tahu tentang banyak kerja part time yang simple terutamanya macam Pekerjaan ini.Ramai dah pun yang dapat income dalam USD lagi.

Kerja yang ditawarkan pun mudah.Kita pun tak terikat dengan waktu kerja pejabat atau shift.Yang saya bagitahu ia mudah sebab cuma perlu beberapa kemahiran ini sahaja :


Contoh kerja atau tugasan yang kita kena buat pun semuanya memang benda basic yang budak-budak U biasa buat time belajar kan.Contohnya macam kat bawah ni:


Mudah bukan?Takpelah kalau rasa tiada masalah kewangan atau memang sibuk study.Kalau anda fresh graduate pula,tak payah nak demand sangat.Pengalaman kerja pun bukan banyak sangat kan.

Jadi, sambil-sambil tunggu panggilan temuduga ke, tawaran sambung belajar ke,isilah masa lapang anda dengan cari atau buat kerja part time.


Buat kerja part time yang mudah dan tak banyak ambil masa kita macam kerja part time ni. Buat sungguh-sungguh.Mana-mana kerja pun, kalau ekau malas, tak kiralah part time ka, full time ka, habuk pun tarak jugak..erkk!

Post a Comment

0 Comments