Performance Blog Cik Matahariku On Google Search Pada Bulan April 2020

As Salam,
Performance Blog Cik Matahariku On Google Search Pada Bulan April 2020-Happy betul rasanya bila dapat email dari Team Google Search Console tentang report blog ini di Google Search.Sebelum ini saya ada share Performance Blog Cik Matahariku Pada Bulan Mac 2020 di Link ini : Performance Blog Cik Matahariku Pada Bulan Mac 2020 -Korang bolehlah tengok kalau nak tahu performance blog ini pada bulan lepas.heh.

Manalah tahu.Kot ada redaers atau followers blog ini yang berkenan nak mintak saya buat review atau nak pasang iklan kat blog ini, semuanya dialu-alukan.InshaAllah, bayaran dan terma perkhidmatan review bisa di atur.haha.Ada yang Interested tak ?

Alhamdulillah.mesti ada antara readers atau korang yang menyumbang kepada 950k click di blog ini kann.Terima kasih banyak-banyak ya.Tanpa kehadiran dan sokongan korang semua, manalah mungkin prestasi dan peningkatan ini dapat dicapai.

Ini pula content achievement di blog ini.Top three growing pages yang paling banyak dilawati sepanjang bulan lalu.Biasalah kan.Bulan puasa, ramai yang mencari resepi.Nampaknya ramai juga yang minat kuih ketayap ni kann.Korang tahu tak kuih ketayap tu yang mana.hehe.Mestilah tahu kan.

Resepi Kuih ketayap yang menjadi antara top three pages  di Blog Cik Matahariku:)Klik link ini untuk dapatkan resepi kuih ketayap-

Bulan lepas page Tips Buat Kek Coklat Moist ini berada di first ranking tertinggi views dia, bulan ini resepi kuih ketayap berjaya kalahkan dia.

Yeahh.Ini pages terbaharu yang masuk ranking.Sejak PKP kek ni memang dah masuk senarai trending kat blog ini.Alhamdulillah.Minat saya terhadap dunia memasak dan membaking harap-harap dapat memberi manfaat kepada lebih ramai readers.aamin.

Saya suka report yang ini.How do people find my blog? Yang saya faham, kat sinilah tajuk post memainkan peranan.So, sebelum kita letak tajuk yang tepat untuk entri atau post kita, kena rajin pi kat google search, dan taip tajuk yang kita nak pilih tu.Buat tajuk post yang pasti akan ditaip oleh kebanyakan pengguna.Saya selalu buat macam ni kalau nak target post yang saya publish tu naik ke first page di Google Search dan dapat top atau top three ranking page.


Dari report ini saya learnt tentang siapa audience di blog ini.Mereka menggunakan smart phone atau mobile dengan jumlah sebanyak 909k-Saya je yang akses blog sendiri dengan laptop.huhu.Tak reti menaip dalam phone.Kalau setakat reply komen atau blogwalking boleh lagi dengan phone, tapi kalau taip post, mesti guna laptop:) siapa yg macam saya? Kita geng:)


 Mungkin ramai yang nak tahu, macam mana blog saya boleh dapat report details macam ni dari Google team, saya mula dapat report ni sejak tahun lepas rasanya,tak ingat.Cuma tahun ni rajin sikit nak share dalam blog.

Kat bawah ni cara macam mana korang nak list blog korang dalam Google search Console, cubalah buat.Nanti kita boleh tahu perkembangan atau prestasi blog kita setiap bulan:)



Thanks reading this entry, semoga bermanfaat.

Post a Comment

3 Comments

  1. Alhamdulillah kak.. sy selalu rujuk blog aka.. byak benda sy belajar dr sini juga ..

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah. tahniah! keep it up :)

    ReplyDelete
  3. Wow.. dah dekat 1 juta Clik sebulan... Tahniah ye..

    ReplyDelete

Thanks Read This Entry:) Drop your comment, So I know That You Are Visit My Blog.Thanks In Advance My Sweet Readers!