Cara Semak Kedudukan Terkini Contest SEO Malaysia Best Blog 2015

Dengan Bismillah,
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,
Haih..dah tak lama result contest Malaysia Best Blog 2015 nak keluar.Pheww.Macamlah apa sangat ye tak? Saya bukan apa, ada masa lebih kurang 16 ke 17 hari je lagi contest ni akan berakhir. Kalau boleh semua blogger yang join contest tu nak artikel yang depa buat dengan susah payah dan bertungkus lumus tu dapatlah rangking kat 1st page dan top one lagi kan..:)

Malaysia Best Blog - 2015

Tapi nak buat macam mana, dah adat pertandingan, mesti ada kalah dan menang kan? Kalau boleh, biarlah entri ini : Malaysia Best Blog 2015 Pilihan Blog Cik Matahariku yang jadi top one kann..hohoho.Ibarat pepatah melayu yang saya pinjam dalam buku peribahasa yang ada kat library sekolah tu : Alang-alang menyeluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan-cehwah!

Memang dah bajet baik punya, kalau menang contest ni, dapatlah buat down payment bayar iphone6 idaman kalbu tu..erkk..beli telpon macam nak beli kete gamaknya, down payment segala bagai nih.huh.Sebenarnya baki untuk cukupkan beli iphone tu nanti, mesti bapak anak-anakku akan sudi untuk meluangkan sedikit wang belanja untuk wife kesayangannya ni kan..hhehhehe.Bajet isteri mata duitan le nih.

Mesti korang tunggu awat lama sangat nak sampai isi tajuk entri ni kann.Sabarlah.Saya memang ada bakat terpendam bab buat karangan terpesong dari tajuk.huh.melampau sangat nih.

Ok.Sebenarnya singgah dekat blog penganjur Malaysia Best Blog tadi, dan nampak satu ayat yang dia dok tunjuk cara Semak Kedudukan Contest SEO Malaysia Best Blog 2015.

Caranya senang je, orang yang buta IT pun boleh buat punya.Korang taip je macam ni dekat New incognito window, gunakan pelayar Google Chrome.

https://www.google.com.my/search?q=malaysia+best+blog+2015

Lepas tu, tengoklah kat mana blog korang landing.First page ka, second page ka atau dahkelaut ka..hahha.Dimana ya kedudukan blog Cik Matahariku dalam Contest ni?Cer tengok sikit.erkk.



Tak tahulah sempat ke tak masuk rangking first page.Tapi kalau ikut pengalaman masuk contest seo yang sebelum ni, memang masuk rangking first page tapi lepas contest dah habislah..hoho.

Oklah.Cukup perkongsian saya kali ini.Ingat, nak pi intai-intai entri yang kat first page, manalah tahu ada strategi tersembunyi yang depa dok rahsiakan.mueheh.

Terima Kasih sudi baca entri ini dan tolong doa sekali supaya cepat sikit den boleh dapat iphone 6 tu.muehehe.

Post a Comment

0 Comments