Gambar Blog Sendiri Dalam Versi Mobile

Dengan Bismillah
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,
Wehhh..ada ke yang suka baca blog dalam tab atau semartphone semata?Mestilah ada kan, terutamanya saya yang sambil tunggu  baju dekat mesin basuh kering atau tunggu Encik Abang ambik kat sekolah.Saya suka baca mana-mana update blog kengkawan blogger yang lain dengan gunakan semartphone yang kecik ni.erkk.Kecik-kecik pun dah dekat 5 tahun saya guna dia tau.

Kadang-kadang baca blog sendiri jugak.Saja nak tengok balik apa yang kita publish tu ok ke tidak.Manalah tahu ada tersalah ejaan atau ada link yang broken, bolehlah kita setel cepat-cepat kan.Memang sedih kalau ada pembaca yang datang baca blog kita dan alih-alih bila dia klik pautan yang kita bagi link tu dah tak valid.Kesian beb!

Hmm..cakap pasal baca blog dengan semartphone ni, macam mana pulak ghupa blog korang ye bila kita bukak dengan tab atau semartphone ni?cantik tak? Saya suka tengok blog saya dengan versi mobile.Memang simple habis dan kemas je.Nak tengok tak? Jomm:)
Apa-apapun, yang penting pelawat yang datang blog kita walau dia aksess dari mana pun tetap selesa dan mudah membaca apa yang kita kongsikan.Cuma, saya masih failed kaedah nak masukkan iklan dalam versi mobile ni.Encik Nuffnang memang ada ajar tutorial ni, tapi sampai la ni den tak faham nak membuatnya.Ada sekali tu tak jumpa pulak kod yang disuruh kita cari.Penin.huhu.

Oklah, kalau teringin nak tengok gambar blog sendiri dengan versi mobile, boleh klik pautan ni :
Mobile Friendly Test, nanti dia keluarlah lepas korang check sama ada blog korang mobile friendly ke idak.

Sampai sini dulu-terima kasih luangkan masa baca entri ini:)


Post a Comment

0 Comments