Pengalaman Buat Kerja Part Time Lepas SPM

Dengan Bismillah,
Assalamulaikum dan Salam Sejahtera,
Haih.Disember dah tinggal dua minggu je lagi.Lepas tu, tahun baru 2016 akan menjelma.Tak lama lagi dah.Syukur dapat kerja tetap macam sekarang.Ingat time lepas periksa SPM dua puluh tahun dulu, bulan Disember macam nilah.

Saya dan dua tiga orang member kamcing asyik dok borak nak buat kerja part time.Yelah, masa tu nak tunggu result periksa dekat 3 bulan beb.Dua orang member saya ni dah nekad nak mintak kerja kilang.Saya senyap je masa tu.Dalam hati dok pikir, bab kerja kilang ni susah sikit sebab belum ada kakak dan abang saya yang buat kerja part time kat kilang ni.

Saya buat andaian mak bapak saya risau kot anak pompuan depa yang tak berapa nak panjang akal ni kerja jauh-jauh sampai kat Pasir Gudang tu.Dekat 4 jam jugaklah kalau ikut bas kilang tu naik dari rumah saya di Bandar penawar, Kota Tinggi.

Saya takut mak bapak saya tak lepas punyalah.Berkat "muka kesian" yang saya buat dekat depa, maka akhirnya dapat jugak saya pi mintak kerja part time kat kilang elektronik di Pasir Gudang.Tak tahulah sekarang ni, kilang tu wujud lagi ke tak.

Kalau ikutkan, kerja part time ni memang takdelah KWSP bagai.Tapi saya puas hati je sebab itulah pertama kali dapat pegang duit sendiri dalam tiga ke empat ratus lebih.Duit sendiri tu beb!Paling best bila part dapat gaji.Bagi cash je pun.Dalam sampul surat warna coklat.

Bila hari gaji, semua satu bas sekali dengan pakcik bawak bas pakat balik lambat sikit sebab depa yang kerja tetap tu singgah bank nak keluarkan duit.Saya dengan member kamcing pulak plan makan sedaplah hari tu.Konon je.Padahal hari biasa makan sedap jugak cuma bawak bekal sendirilah dari rumah.haha.Hari gaji, kami akan makan dekat restoran segera.Phew.

klik Banner untuk daftar kerja part time dari rumah

Masa tu tak fikir pun nak kena bayar duit bil api ke, air atau astro atau sewa rumah.haha.Memang heaven betul kan? Sekarang ni, tinggal harapan jelah nak macam tu.Duit gaji keluar mengalir macam air je.huhu.  

Sekarang ni, bila saya Google kat internet kot-kot ada kerja part time yang boleh saya buat untuk dapatkan side income, saya ada jumpa satu website yang boleh tahan hebatnya.Bila saya bukak website tu, sampai ratus ribu jugak orang recomended buat part time ni.

Saya baca semua panduan dan tips yang depa ni bagi kat websitu tu.Memang complete dan kita pun senang hati.Tinggal kita nak pilih kerja part time yang mana kita boleh buat.Ikut kemampuan dan kemahiran yang kita ada.

Antara kerja yang ditawarkan seperti berikut :

Contoh Tugasan atau kerja part time yang ditawarkan

Bagi saya secara peribadi, ini antara peluang pekerjaan sampingan di rumah yang terbaik bagi  anda atau sesiapa yang sedang mencari pekerjaan tapi menghadapi beberapa masalah atau kekangan.

Misalnya anda ingin bekerja untuk buat side income tapi bermasalah untuk cari kerja yang berhampiran rumah ( kerana tidak mahu menyewa rumah ) atau anda baru sahaj selesai menduduki peperiksaan SPM atau STPM atau peperiksaan akhir di kolej.

Dengan situasi begitu, mencari pekerjaan yang jauh dari lokasi tempat tinggal anda hanya akan menambah kos hidup anda sedangkan tujuan anda cari kerja part time adalah untuk menjimatkan kos sara hidup.Jadi, cara paling simple dan tidak memeningkan kepala ialah cari kerja sampingan yang kita boleh buat sendiri di rumah.

klik Banner untuk daftar kerja part time dari rumah

Selain dapat jimat kos bayar sewa rumah, anda juga tak payah pening nak fikir duit minyak kereta atau motosikal atau terpaksa bangun pagi sebab nak kejar bas.haha.Err..kuatnya dia sampai nak kejar bas.hoho.

Orait, seperkara lain, bila kita dapat peluang kerja cari side income dengan buat di rumah, banyak benda boleh kita setelkan sekali.Kalau kita suri rumah, bab basuh baju, kemas rumah dan masak tu, takde hal lah kan.

Kalau anda pula nak buat hanya waktu malam atau hujung minggu, sebab kerja side income kan, tak jadi masalah.Kita buat dia, maksud saya kita yang tentukan masa dan bila kita nak siapkan tugasan itu.Sebaiknya kita buat jadual atau urus masa kita dengan baiklah kan.

Jadi, apa yang perlu anda buat jika anda benar-benar serius ingin buat kerja part time di rumah ini?Bagaimana anda nak dapatkan job view atau senarai tugasan yang boleh anda pilih mengikut kemahiran anda?

klik Banner untuk daftar kerja part time dari rumah

Tak susah pun caranya.Anda hanya perlu daftar di sini : Daftar Kerja Part Time Dari Rumah- dan download panduan tersebut. Mungkin ada sedikit amaun yang anda kena bayar, tapi itu perkara biasa bagi urusan prosedur mendapatkan bahan bermaklumat yang kita sendiri ingin dapat manfaatnya.

Lagi satu hal, jika tugasan atau kerja part time anda telah selesai, anda akan dibayar upah mengikut Dollar Amerika ( USD ).Berbaloi atau tidak mengikut perkiraan anda, bagi saya, tentulah ia sangat berbaloi dalam situasi nilai mata wang negara kita sedang mengalami kejatuhan yang sangat teruk.

Apapun, semuanya atas keputusan anda sendiri.Jika serius mengubah nasib dan masa depan terutamanya dalam mengurus kewangan anda, mulakanlah sekarang.Langkah pertama bagi "Orang Berjaya" sentiasa lebih baik bagi mereka yang tidak mahu mencuba langsung-

Terima kasih sudi baca "karangan panjang" saya tentang pengalaman buat kerja part time lepas SPM.Semoga bermanfaat kepada anda dan kongsikan jika dapat beri manfaat kepada kawan baik, jiran sebelah atau kawan satu usrah anda.Yeahh.

Post a Comment

0 Comments