Cik Matahariku Got Married!

Dengan Bismillah,
As Salam dan Salam Sejahtera,
Cik Matahariku Got Married!-kihkih.bajet baru kahwin ko.Kalau ikutkan, saya dan Tuan Husband nak ucapkan banyak-banyak terima kasih kat Encik Facebook.Haih.Kalau tak kerana ada satu aplikasi dalam Facebook yang boleh kita tengok balik apa yang berlaku one year ago, memang sohih dalam minggu depan atau lagi sebulan baru kami perasan anniversary perkahwinan kami.haha. 

hero kecil dan besar saya:)

Yup! semalam genap 12 tahun 1 bulan usia perkahwinan kami. Pada 7 Disember 2003, kami selamat dinikahkan tatkala usia kami berdua 26 tahun.Tahun berikutnya, pada musim November, kami sah menjadi mak dan bapak.hoho.

Entahlah. Kami memang failed nak ingat anniversary kami.Dulu pun pernah saya share dalam blog ini, mungkin tarikh itu sendiri yang menyebabkan kami tak familiar dengan tarikh kami dinikahkan.Padahal, kalau sesetengah orang tu, siap candle light dinner bagai.Kami memang jarang sangat celebrate hari-hari penting atau istimewa antara kami.Kalau birthday anak-anak, kami biasa sediakan sebiji kek dan kemudian makan sama-sama.

Alhamdulillah, 12 tahun usia perkahwinan kami
semoga dalam rahmatNya sentiasa.

Apapun, definisi bahagia bagi sesetengah orang juga berbeza bukan? Bagi saya, its just ok kalau Encik Suami tak ingat sangat anniversary kami, tapi dia tak kisah kalau tolong masak kat rumah atau tolong mandikan anak kecil kami.

Ada masa kami makan kat luar sekeluarga, jalan-jalan dan pergi bercuti.Walaupun saya tak harapkan hadiah mahal-mahal, tapi kalau dia dapat bonus tahunan, dia tak lupa bawak saya beli cincin dan gelang baru.hahha.Materialistik jugak tu weii!

Anak-anak pengikat dan penghubung kasih sayang
kami sekeluarga, semoga Allah berkati keluarga kami.aamin.

Orait.Cukuplah Suami saya ini teman yang akan bawa saya ke SyurgaNya penuh nikmat itu.aamin.Kami saling mengenali sejak usia belasan tahun.Persahabatan dari alam remaja, dewasa dan akhirnya pada tahun akhir pengajian barulah kami menjalin hubungan yang lebih serius. Memang niat masa tu, dah tak fikir lain untuk mengakhiri hubungan kami melainkan sebagai husband and wife.

Alhamdulillah, Allah permudahkan jodoh kami.Banyak juga kenangan manis dan pahit yang kami lalui, dan itu semua mematangkan lagi diri kami. Bagi pasangan yang baru berkahwin, walaupun anda berkahwin dengan pasangan yang anda cintai, percayalah bila berumahtanggaa, kita akan ambil masa lagi untuk lebih mengenali pasangan.

Ayah kebanggan  dan kesayangan anak-anak

Banyak benda yang saya belajar apabila usia perkahwinan alam rendah ini sudah kami lepasi.Usia 12 tahun pertama perkahwinan, samalah seperti kita berada dalam tempoh pembelajaran di alam kanak-kanak dan awal remaja.

Ia adalah tempoh mengenali, memahami, membina hormat dan percaya, membina kasih sayang dan tolak ansur dalam perhubungan.Kalau benar niat dan tujuan perkahwinan kita, insha Allah, Allah akan luaskan lorong dan jalan kita menuju sebuah rumahtangga yang diredhai dan bahagia selamanya.

Terima kasih baca post ini.Doakan rumahtangga kami sentiasa dalam rahmat Ilahi dan semoga anda dan keluarga juga mendapat rahmatNya sentiasa!aamin.


Post a Comment

0 Comments