Majlis Graduasi Kak Iman di Seri Al Huda, Gombak

Dengan Bismillah,
As Salam dan Salam Sejahtera,
Alhamdulillah, dalam sekejap masa, puteri sulung kami yang senang dipanggil Kakak Iman telah pun selamat meraikan Graduation Day di Seri Al Huda, Gombak.Rasanya seperti baru semalam saya mengajarnya membaca sehingga dia menangis-nangis.haha.Dan masa yang sangat mencemburui kami ini, telah mengingatkan saya bahawa saya semakin berusia tatkala puteri sulung kami menginjak genap usia 12 tahunnya pada 21 November lalu.


Graduation Day kakak-

Bagi kami, saya dan ayahnya, Kakak telah menamatkan alam persekolahan rendahnya dengan sangat cemerlang dan sungguh mengembirakan kami sekeluarga.Alhamdulillah.Kami antara insan yang rapat dan selalu bersamanya, tahu bahawa anak kesayangan kami ini telah mendapat ganjaran yang setimpal dengan usaha kerasnya.Gud job kakak!

Graduation Day Kakak Iman
Selepas mendapat makluman tarikh Majlis Graduasi sekolah kakak, kami telah sepakat untuk hantar budak kemetot ke pengasuh.kihkih.Takut nanti dengan dia-dia sekali grad karang.haha.Majlis ini diadakan di Experimental Hall, UIA.Oklah, taklah jauh sangat dengan rumah kami, dan tak perlu gerak subuh sapiee ke sana.Malah sempat lagi kami layan teh tarik dan roti canai kat mamak dulu.hihi.


 Encik Ayah saja buat muka ala-ala manja time saya ambik pic ni..pheww..

Okay, ni selfie kami sebelum ke UIA.Pipi memasing dah macam pau kukus.grr.

Majlis Graduasi Yang Teratur dan Terbaik
Meskipun inilah pertama kali kami hadir as parents dalam majlis ini, tapi secara peribadi saya sangat suka dengan susun atur acara majis ini.Dimulai dengan lafaz Asmaul Husna dan Nyanyian lagu Negaraku, langsung tidak mencacatkan majlis formal ini.Seterusnya kami diperdengarkan dengan bacaan Surah Al Baqarah yang sangat merdu dan dialunkan oleh  pelajar sekolah itu juga.

Penghargaan Untuk Kakak Iman
Alhamdulillah.Kami tak sangka sebenarnya, selain mendapat sijil graduasi, hadiah kedudukan dalam kelas, hadiah mata pelajaran terbaik, kakak juga mendapat pengiktirafan sebagai Tokoh Murid Perempuan di sekolahnya.Tatkala pengacara majlis membacakan serba sedikit latar belakang penerima anugerah tersebut, instinct saya dapat rasakan ia mungkin anak sendiri.Walau macam manapun, kami tenangkan diri dan dengarkan sahaja pengumuman daripada pengacara majlis.


Kakak Iman diminta menyampaikan ucapannya selepas diumumkan
sebagai Tokoh Murid Perempuan 

Antara foto bersama kakak yang sempat kami ambil
selepas majlis Graduasi.Encik Ayah memang suka main-main kalau 
bergambar.haha.

Begitulah kakak Iman yang kami kenali.Dia memang seorang yang fokus dan sentiasa tahu apa yang mahu dicapai dalam hidupnya.Saat pengacara majlis mengungkapkan moto hidupnya, saya hampir pasti, kakaklah orang yang dimaksudkan!

Motto Hidup Kakak
"Andai Kemahuanmu Tinggi, Bintang di Langit Pun Bisa Kau Milikki-"Ya, inilah antara ungkapan yang tertulis pada salah satu sudut berhampiran meja study kakak di rumah.Kami satu rumah memang tahu, itulah keazaman kakak yang utuh dan teguh.Itulah rahsia kecemerlangannya! Kemahuan yang tinggi.


 Antara hadiah yang diterima kakak Iman

 Barisan Ustaz dan Ustazah di Seri Al Huda yang sangat komited dalam tugas 
mendidik dan mentarbiyyah anak-anak kami. Sangat terharu dengan segala pengorbanan dan kebaikan mereka,semoga Allah memberi kurnia dan ganjaran yang lebih baik dan besar kepada
para ustaz dan ustazah yang juga sahabat-sahabat saya:)

 Bersama Ustazah Zaliha yang dikasihi


Bersama Ustazah Sapura yang kami kenali sejak saya 
mengandungkan kakak Iman, Alhamdulillah:)

 Bersama Ustazah Puziah dan rakan sekelas kakak yang juga anak bujang Ustazah Puziah.Dulu budak dua orang ni, kemetot je.Selepas 12 tahun, inilah hasilnya.kihkih. 

Alhamdulillah, potret keluarga:)

Ganjaran Untuk Penat Lelah dan Dedikasi
Pada sebelah malam, saya dan si Ayah sempat berbual-bual dengan kakak di bilik kami.Kami bercerita tentang perasaan kami dan bersyukur.Kami mahu Kakak tahu, apa yang dia dapat itulah ganjaran atas usahanya dan penat lelahnya dengan bantuan guru-guru, rakan-rakan dan sesiapa sahaja yang mendoakan kejayaan untuknya.


Bersama jiran yang juga rakan yang baik kepada kami sekeluarga

sahabat seperjuangan dan sepermainan

Teman gembira dan berduka


Kata si Ayah, kejayaan yang kakak dapat itu akak sendiri yang mahukannya.Sebab itulah, mama dan ayah nasihat dan pesan belajar sungguh-sungguh, mama dan ayah tak dapat apa-apa pun.Akak berusaha, akak dapat.Mama dan Ayah tumpang gembira sahaja.

Kata ayah kepada adik-adik Kakak Iman pula, siap sedialah sebab kakak Iman dah bagi satu standard untuk adik-adik yang lain ikut dan jadikan contoh.Oh ya, dalam UPSR baru-baru ini, kak Iman berjaya dapat 6A dan juga Mumtaz (cemerlang) untuk peperiksaan PSRAnya.Alhamdulillah.Rezeki untuk kakak :) syukur ya Allah.

Harapan dan hasrat kami, semoga kakak juga dipermudahkan urusan untuk mendapat ke sekolah menengah yang terbaik, yang dapat beri peluang kepada kakak meluaskan lagi bakat dan kebolehannya, sekolah yang dapat beri peluang supaya anak kami ini ditarbiyyah dan dididik untuk lebih mengenal TuhanNya..aamin.

Doakan puteri sulung kami cemerlang dalam urusan temuduga ke asrama pada minggu hadapan ini.

Terima kasih baca entry ini, semoga anda juga mendapat kebaikan yang banyak dengan perkongsian ini.Sampai jumpa lagi:)

Post a Comment

0 Comments