Tips Bisnes Donut, Kek dan Roti Hanya Dari Rumah Dengan Untung Berganda

As Salam,
Tips Bisnes Donut, Kek dan Roti Dengan Untung Berganda-Akak memang suka bab buat bisnes yang modal kecik tapi untung berlipat kali ganda.Ishh.Ada ke bisnes yang macam tu.? Ada dik oi,Tinggal ko tu je nak buat dengan tidak.Contoh paling dekat, member-member akak kat sekolah ramai je yang dah buat bisnes bakeri ni dari rumah.Paling best ada yang siap buat aset, siap ada oven industri lagi ko, padahal jual kek sambil-sambil je orang kata.Menarik bukan ?

Yang penting dalam bisnes tu kan RAJIN.hheh.

Kak Azlina Ina yang kini sudah menjadikan bisnes kecil-kecilan di rumah sebagai sumber pendapatan keluarga:) hebat bukan?

Satu contoh yang saya boleh kongsikan kat sini ialah seorang Bakers yang terkenal dalam Facebook iaitu Kak Azlina Ina.Dia ni dulu asalnya buat bisnes kek dan cookies dari rumah je.Tengok sekarang ni, dia dah setup kedai bakery sendiri.Itu maknanya apa ek?

ko tengok order customer kak Azlina Ina ni, kalau macam ni tiap hari, cepatlah ko naik haji.aamiin.

Bisnes makin maju dan berkembang kan?hahaha.

tips kedua kalau buat bisnes kat rumah, kita hanya buat ikut tempahan pelanggan.Risiko kerugian dapat dikurangkan:)

Mesti korang nak tahu rahsia dan tips yang depa amalkan sehingga berjaya sampai level tak menang tangan nak ambil tempahan dari pelanggan bukan?

Kalau kita buat jualan dalam pakej mini, lagi ramai customer suka sebab bab kek atau dessert ni orang tak makan banyak, just nak rasa atau nak hilangkan craving pada manisan je.InshaAllah, untung pun lumayan:)

Mudah sahaja! Tips pertama ialah mereka ini hanya mulakan dari rumah.Buat bisnes dari dapur mereka sendiri.Jimat banyak sangat bab bil api, air dan bayaran sewa kedai.Langsung tak payah fikir kalau jualan tak laku atau takde orang beli.

Macam mana tak risau kalau takde pelanggan nak beli kek, donut dan roti yang kita dah buat tu?

Kalau kita buat bisnes dari rumah, kita hanya ambil ambil tempahan dan buat bagi yang ada tempahan sahaja.Maksudnya, kita buat bisnes ni ikut order customer. Kalau  customer order kek Marble, ko buatlah kek Marble.Kecuali kalau ko kreatif sikit, ko open order kot ada member pelanggan tu yang nak order jugak, bolehlah ko buat kek marble lagi dua tiga biji.haa..gitu?

Eh! ada banyak lagi tips yang korang boleh dapat kat sini lah :
Panduan Buat Bisnes Bakeri Dari Rumah- ( Sila klik link  atau pic di bawah)


Orait, terima kasih sudi baca tips bisnes dari akak :) Selamat memulakan bisnes sendiri di rumah.






Post a Comment

4 Comments

  1. Replies
    1. Betul tu KA,siapa yang rajin pasti akan dapat hasil dari apa yang diusahakannya kann..:)

      Delete
  2. Alhamdulillah. Perkongsian ilmu yg akn berterusan sbg jariah. Terima kasih,saya dpt ilmu buat hidangan utk keluarga dan kwn2. Barakallah

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah, syukur semoga manfaat berpanjangan:)

      Delete

Thanks Read This Entry:) Drop your comment, So I know That You Are Visit My Blog.Thanks In Advance My Sweet Readers!