Tuhan Lebih Tahu :(

As Salam,
Banyak kali saya cuba taip dan taip patah kata dalam entri kali ini, tapi banyak kali juga saya delete.Jiwa seorang penulis meronta mahu menulis dengan jujur.Satu sisi lain, saya berperang dengan akal dan naluri sendiri.Ya benar.Cukuplah Allah bagiku.Alhamdulillah.

Melihat gambar ini sudah dapat mengambarkan perasaan kosong, hambar dan ingin bersendiri.

When you feel all alone in this world 
And there’s nobody to count your tears
Just remember, no matter where you are
Allah knows
Allah knows

“Allah knows” – Zain Bikha

Sengaja saya telusuri banyak perkongsian. Rupanya bila Allah bagi rasa sedih dan hampa, itu juga petanda Allah sedang berbicara kepada kita.Setelah sekian banyak nikmat yang dikurniakan kepada kita, kita masih juga lupa.Allah berhak dan berkuasa atas apa sahaja.Ampuni diriku Tuhan, jika selalu melupakan nikmat syukur kepadaMu.

 Gambaran sekeping hati yang sunyi.Teringat saya perkongsian ustaz Ebit Liew, katanya jika kita ada Allah, kita ada segalanya...Allahuakbar.

Alam kelihatannya begitu sunyi jika kita sedang bersedih kan.Allah selalu ingatkan kita, Dia tidak pernah menzalimi diri hambaNya, melainkan kita sendiri yang menzalimi diri kita sendiri- 

 Perjalanan kita mungkin tidak sejauh ini jika kita bersendirian, tetapi bila Allah takdirkan perjalanan dan langkah kita tidak berakhir dengan gembira, pasti Allah juga sudah sediakan yang terbaik untuk kita lalui perjalanan itu.

 Allah meminjamkan kita masa.Masa yang kita isi menjadi moment dan kenangan.Apa sahaja moment yang kita lalui, suka atau duka, ia tetap hal yang sudah berlalu, yang tak dapat kita ulangi untuk kenangan yang sama.Ia hanya akan menjadi pengajaran untuk kita cipta moment yang lebih baik.

Allah tidak akan biarkan kita tanggung kesukaran, kesedihan atau kesakitan jika kita tidak kuat menghadapinya.Semuanya Dia sudah atur, tinggal kita tabah dan sabar untuk melaluinya sahaja.Pasti ada sinar bahagia menanti dilaluan berliku ini-

Terima kasih memahami dan menghayati perkongsian ini.:)

Post a Comment

3 Comments

  1. Setiap kehidupan di dunia yang sementara ini, akan sentiasa di uji olehNya... Hanya iman dan ketaqwaan kepadaNya lah yang akan membantu kita di akhirat nanti. In Shaa Allah... Salam perkenalan..

    Blogwalking... Jemput singgah & jenguk blog kami nanti yer... Dijemput juga join giveaway kami yang sedang berlangsung...

    GIVEAWAY ZABP NOVEMBER 2018

    ReplyDelete
  2. Your way of telling the whole thing in this paragraph is actually good, every one be able
    to effortlessly understand it, Thanks a lot.

    Nantua ()

    ReplyDelete
  3. Truly when someone doesn't understand after that its up
    to other users that they will assist, so here it takes place.

    ReplyDelete

Thanks Read This Entry:) Drop your comment, So I know That You Are Visit My Blog.Thanks In Advance My Sweet Readers!