Kisah Si Bunga Kecil Warna Putih

Dengan Bismillah dan Salam Sejahtera,
Baru sebentar tadi saya tukar theme desktop laptop istimewa yang ada kuasa "ultra" ni.haha.Saya pilih theme nature.pandang, terus suka dan download.Memang nampak simple kan.Tapi itulah. Kadang-kadang apa yang kita suka, tidak pula menjadi kesukaan orang.Tapi yang lebih penting, biarlah kesukaan kita juga merupakan kesukaan Allah.Dan semestinya kesukaan Allah, wajiblah kita usahakan dan sedaya upaya kita laksanakannya atau kita pelihara dengan amanah.


Tidak pasti pula nama bunga yang mekar dekat desktop saya ni? Bunganya memang tidak menonjol, apatah lagi dengan warnanya yang putih.Tapi begitulah resmi alam, satu-satu warna itu hanya nampak menarik setelah ia digandingkan dengan dua atau tiga warna yang berlainan.


Samalah macam kita. Dalam satu-satu pekerjaan atau usaha yang kita lakukan, tidak mungkin kita lakukannya sendiri dengan cemerlang dan penuh kejayaan jika tiada sokongan rakan taulan atau kaum kerabat.Sedikit sebanyak, pasti ada seseorang atau seperti "bunga kecil warna putih" yang menjadikan kejayaan kita meraih sesuatu itu sempurna...:)


Terima kasih sudi baca dan boleh kongsikan jika suka:)

Post a Comment

0 Comments