Bukan Boslah..Ini Amsyar!

Dengan Bismillah dan Salam Sejahtera,
Cuti sekolah ni memang kepala otak macam "sempit" sikit.ahaha.Dok dalam umah sambil layan makan minum dan main dengan anak-anak.Nak update blog lagilah malas.Bukak je Dashboard tu, tapi tulah.Buat cukupkan syarat je.Memang jeles dengan geng blogger lain yang tiap hari boleh keluar entri baru.Wei..banyak betul idea korang eh..bak secawan! erkk...

Ini lah budak kecik yang nama Amsyar tu..
Amsyar dengan adik dan kakak
Dalam banyak masa melayan depa 5 beradik, dengan yang paling kecik umur setahun 4 bulan dan yang paling besar 10 tahun, sah-sah dapat bayangkan betapa ributnya rumah saya kan?Tapi cool lah! Saya memang dah siap strategi baik punya.Sementara ayah depa pi keje, hang pa buatlah dan mainlah sesuka hati,tapi janji sebelum Encik Appa itu balik office, kita kasi kemas ini rumah.hahha.

Penat wei kalau setiap kali depa main kita dok kemas.Kecuali air tumpah atau makanan bersepah,kenalah cepat lap dan sapu.Takdelah rumah tu jadi macam tongkang pecah kan.Kalau setakat barang mainan, bantal kusyen,kertas-kertas atau kain selimut bersepah tu, takpe lagi.Amacam,mahu tiru idea ni? Ada brani?uhuk.uhuk. 

Sampai satu tahap,bila saya dah buat command suruh kemas rumah, si kecik Amsyar pun pandai complain.Ada masa bila dah letih layan kehendak budak Amsyar ni saya akan panggil dia "Bos Kecik".Haa..masa tu jugak dia tegur direct dekat mama dia, baik punya : "Ini bukan boslah, ini Amsyar..."

Yelah kan, dah dia order kita buat macam-macam, mana taknya kita fed up dan panggil dia macam tu.huh.Tapi tulah.Anak mana yang tak menghiburkan Amma dan Appa dia kan.hehhe.Mintaklah apa pun dengan kerenah yang mengada-ngada, depa tetap penyeri rumahtangga...:)

Post a Comment

0 Comments