Nasi Kerabu Daging dan Pulut Panggang Menu Pilihan Iftar Hari ke-19 Ramadhan

As Salam,
Nasi Kerabu Daging dan Pulut Panggang Menu Pilihan Iftar Hari ke-19 Ramadhan-Alhamdulillah.Petang ini saya cuti memasak sebab Encik Suami teringin nak makan Nasi Kerabu daging katanya.Isteri mana yang tak kembang hidung dan happy kalau Encik Suami kata, hari ni tak payah masaklah.haha Rasa nak lompat bintang empat ploh kali beb!Secara jujurnya bukanlah saya tak suka memasak untuk hidangan berbuka untuk suami dan anak-anak, tapi bila sekali sekala Encik Suami bagi green light, den pon setuju bona.heh.

Nasi Kerabu Daging ni memang terkenal dengan kesedapannya kat area tempat kami.Sebab tu kite orang confident je beli walaupun dijual di bazaar ramadhan.hah gitu.

Orait, menu kali ini saya ikut je selera Encik Suami nak beli apa kat Bazaar Ramadhan, selalu saya masak ikut cara saya, anak-anak dan Suami ikutkan je.Memang tak banyak ragam.Senang den nak masak.haha.

Anak-anak pula si Ayah belikan lauk ikan keli masak sambal.Ni memang favourite depa.Saya cuma masak nasi putih untuk anak-anak nanti.Barulah feel sikit nak berbuka dengan nasi panas kann.hehe.

Sejak berkahwin, style berbuka puasa saya dah berubah dan ikut cara keluarga sebelah suami.Suami akan berbuka puasa dengan nasi dan berlauk bagai.Keluarga sebelah saya pula, hanya berbuka dengan kuih muih, mi atau bihun dan minuman panas. atau sejuk.Waktu sahur pula baru jumpa nasi.

Jadi, bila Suami bawak balik dengan ada kuih muih bagai, I is terharu u know.heh. Teringat nostalgia berbuka puasa dengan mak abah kat kampung time kecik-kecik dulu.Hari lain kalau ada kuih muih, saya yang buat sendiri, itupun jenis kuih yang simple macam popia sayur dan roti jala.Nah, jom tengok, kuih apa pilihan Encik Suamiku di Bazaar kali ini.

 kuih koci idaman kalbu:)

 Ini pula popia sira sambal.Nampak menarik.tak tahulah sedap dia macam mana.

 Orait, pulut panggang ni memang favourite saya:)-pandai Encik Suami ambik hati kann.kehkeh.

 Eh, yang ni idoklah beli di bazaar ya.haha.Buah pelam atau mangga epal ni mak mertua saya yang bawakkan time kami ziarah balik kampung minggu lepas.

orait, bubur lambuk special, dapat free dari masjid berhampiran rumah saya.Selalunya saya dan suami je yang makan bubur ni.Anak-anak pakat tengok je,Padahal sedap kot bubur lambuk ni.

Waktu menaip post ni, satu jam lagi baru nak berbuka.Telan air liuq jelah sambil up gambo makanan ni semua.Bertabahlah korang.

Selamat berbuka puasa semua:) semoga rezeki yang diterima ini adalah rezeki yang berkat dan dalam redhaNya.aamin.

Post a Comment

1 Comments

Thanks Read This Entry:) Drop your comment, So I know That You Are Visit My Blog.Thanks In Advance My Sweet Readers!