Jual Sandwich Je ke ???

Assalamualaikum,

Ada ke adik kakak yang jual sandwich online tu sentap dengan soalan macam tu? Kalau saya dapat soalan macam ni, saya sentap juga, tapi saya simpan dalam hati dulu.Saya bagi percuma dia rasa sandwich yang saya jual, kemudian saya yakin dia akan tutup mulut lepas tu.haha.Sebab dia ingat kita jual sandwich lekeh-lekeh ke. Kalau tak sedap kita tak jual la.kann? Ini cuma imaginasi saya je.haha.

Sandwich yang sedap, kadang simple je inti dia.Tapi sebab rasa sedap, 
kita sangggup repeat seploh kali.

Hakikatnya saya pernah menjual produk juga.Jual semperit pernah.Ambik order rempeyek pernah.Jual kuih kapit online pun ada.Jual Bangkit Cheese pun hado.Tapi tulah.Pekerjaan hakiki buat saya tak dapat all out menjadi orang bisness.Adehh.

Semangat dan minat saya terhadap produk marketing memang sangat kuat. Jika menjual, saya akan make sure produk tu sold out.Jadi, bagaimana anda memastikan sandwich jualan anda yang sedap amat tu setiap hari sold out ?

Saya ada kongsikan dekat post yang ini : Bagaimana Menjual Sandwich Dari Rumah- ( Sila klik untuk baca perkongsian saya tentang strategi menjual Sandwich ).

Jualan sandwich biasanya tak bermusim dan boleh pelbagai flavour.Kalau kita baru bermula berniaga, pilih satu flavour dulu, dan jual sampai orang satu taman kenal sandwich kita.haa gitu kekdahnya )-

Sebagai peniaga Sandwich, kita tak boleh ada fikiran low class atau negatif tentang jualan kita. Produk kita adalah sumber rezeki untuk kita.Kena yakin dan usaha, buat yang terbaik untuk pasarkan Sandwich kita.

Bagaimana Caranya?

Dalam banyak urusan hidup kita, kebanyakannya saya percaya kalau nak dapat yang terbaik, mesti dengan ilmu.MESTI ADA ILMU.Kalau takde Ilmu, hebat berniaga sekalipun, boleh melingkup juga akhirnya.

Jadi, jangan buang masa dan bertangguh.

Banyakkan membaca dan dapatkan pelbagai jenis ilmu menjual dan berniaga.Boleh dapatkan ilmu ini secara online atau offline.Boleh jumpa konsultan, cikgu pakar bisnes atau boleh rujuk panduan atau ebook berniaga.

Saya dapat banyak info menjual Sandwich dari rumah dalam ebook ini.

Jana Pendapatan Lumayan Dengan Hanya Menjual Sandwich.-

Selamat Menjana Pendapatan tuan/puan.

Semoga keuntungan berganda-ganda!aamin.

Salam Kaya dan Berjaya Dunia Akhirat,

Cik Matahariku.

Post a Comment

1 Comments

  1. kita buatlah apa yg kita suka. along ammi pun jual oreopop je...tp alhamdulillah tak pernah putus rezeki dia walaupun buat santai2 di rumah

    ReplyDelete

Thanks Read This Entry:) Drop your comment, So I know That You Are Visit My Blog.Thanks In Advance My Sweet Readers!