5 Post Masak-masak Paling Popular di Blog Cik Matahariku

Dengan Bismillah dan Salam Sejahtera,
Saya tidaklah berniat menjadikan blog ini sebagai Blog masakan, tetapi ada masa saya kongsikan juga mana-mana resepi yang saya suka makan atau saya pernah mencubanya atau saya ingin simpan dalam blog supaya mudah saya merujuknya kemudian.

Walaupun saya bermula menjadi isteri dan ibu dengan kekurangan dalam bab memasak, tetapi Encik Suami, anak-anak dan ahli keluarga lain banyak mendorong saya memperbaiki diri sehingga punya keyakinan dalam memasak. Al Hamdulillah:)


Minat saya terhadap dunia masakan hanya setelah saya berumahtangga.Bertemu dengan mak mertua yang memang pandai memasak segala jenis kuih tradisional, saya mula belajar cara membuat kuih lapis, apam gula hangus, kuih seri muka dan banyak lagi.

Memandangkan mak mertua saya ini dari keturunan Jawa, maka banyaklah juga masakan versi orang Jawa yang diajarkan kepada saya seperti Sambal goreng jawa, Serunding kelapa ,Ayam Masak Ungkep dan banyak lagi.

Ada yang saya sudah kongsikan resepinya dalam blog ini, ada yang masih dalam simpanan telefon bimbit saya sebab tuan tanah tak cuba buat sendiri lagi..haha.

Nampaknya, saya sudah terlajak menulis mukaddimah masak-masak saya hari ini.erkk..ni juga kira kepakaran saya.muehe.hehe.

Oklah, jom belek-belek 5 Post Masak-masak Paling Popular di Blog Cik Matahariku untuk minggu ini ya.Manalah tahu, ada resepi yang saya kongsikan ini, antara kegemaran ahli keluarga anda juga:)

5 Post Masak-masak Paling Popular di Blog Cik Matahariku

resepi popular di blog

Banyak cerita menarik disebalik tabir yang saya kongsikan juga sehingga mendorong saya untuk berkongsi resepi popular ini.Apa yang mengembirakan saya, ada antara post resepi ini telah mendatangkan pendapatan pasif kepada saya:)

Inilah antara part-part seronok dan terbaik menjadi blogger.Selain itu, saya juga ingin merakamkan jutaan terima kasih kepada mana-mana blogger masakan yang telah saya jadikan rujukan dan panduan dalam menulis entri-entri tersebut.AlHamdulillah.

Anda boleh terus klik pautan dibawah untuk membaca dan mendapatkan resepi-resepi terbaik dari blog saya:)
Selamat mencuba dan jangan lupa kongsikan jika ia bermanfaat kepada rakan-rakan anda:)






Post a Comment

0 Comments