Contest SEO Eridy : Siapa Eridy ?

Dengan Bismillah dan Salam Sejahtera,
Contest Seo Eridy merupakan penyertaan kedua saya dalam contest SEO. Kali pertama menyertai contest SEO saya telah berjaya dikalahkan dengan cemerlangnya oleh para otai yang genius dalam SEO.Saya akur kerana itulah lumrah pertandingan.Namun pengalaman menyertai contest SEO yang lalu memang tidak mengecewakan kerana entri yang saya tulis dalam contest itu adalah antara search keywords yang paling hangat di blog saya.Ecehceh.Betul. Kalau nak lebih percaya boleh klik Entri 10 Blogger Terbaik Malaysia dan Rahsia disebalik Entri 10 Blogger Terbaik Malaysia.

Contest SEO Eridy



Pertama kali terjumpa Contest SEO Eridy ni ialah masa saya sibuk menelaah helaian mukabuku bertajuk Denaihati Network.Wah, bila tengok hadiah dan tarikh penyertaan,sesiapapun akan berfikir dua kali untuk menyertainya.haha.Kenapa? Sebab Contest SEO Eridy ni pastinya akan disertai oleh blogger genius SEO kan.Contohnya seperti dalam 5 Entri Pilihan ini.Sebab kedua pula,tempoh yang panjang menggalakkan lebih ramai peserta akan bersama-sama menyertai Contest SEO Eridy, maka selepas berfikir dua kali, saya sertai contest SEO ini supaya dapat memberi saingan yang tak seberapa kepada geng-geng blogger genius SEO tu.

Siapa Eridy Sebenarnya?

Bagus soalan tu.Eridy yang menjadi penganjur Contest SEO Eridy ni bukanlah selebriti terkenal ya.Beliau seorang blogger yang baru nak “terjebak”dalam dunia blogging.Kalau singgah blog anak muda ini pun masih kosong lagi.Hobinya pula memang sesuai dengan minat dan kerjayanya iaitu Stalking kisah – kisah orang dalam Google (pendek kata melayari internetlah).Saya buat andaian, Encik Eridy ni memang bijak buat Contest SEO Eridy pada saat blognya baru hendak bermula dan belum dikenali ramai.Gud Job Encik Eridy!

Cara Sertai Contest SEO Eridy

Anda berminat dengan Contest SEO Eridy dan ingin menyertainya? Okeh, jangan malu jangan segan, ambil peluang ini sebagai cubaan mengasah bakat anda dalam penulisan berciri SEO.Berikut butiran lengkap tentang Contest SEO Eridy :
  • Tarikh pendaftaran / penyertaan dibuka : hari ini (diawalkan) – 11.12.13 .
  • Tarikh pendaftaran ditutup : 11.12.13
  • Contest bermula : 12.12.13 – 30.12.13
  • Syarat Contest SEO Eridy
  • Peserta bertanding atas keyword "Contest SEO Eridy” 
  • Entri mengikuti kreativiti sendiri 
  • Hadiah untuk contest ini ialah wang tunai berjumlah RM500.00
          Tempat pertama : RM200 x 1
          Tempat kedua : RM 100 x 1
          Tempat ketiga : RM 80 x 1
          Saguhati : RM 20 x 6
  • Pemenang akan ditentukan melalui blog yang berada di kedudukan muka surat pertama carian Google bagi keyword “Contest SEO Eridy”.Carian dibuat di Google.com menggunakan private browsing.

Penutup Penyertaan Contest SEO Eridy

Hujan pun boleh berhenti kan.Jadi, cukuplah entri saya untuk Contest SEO Eridy.Tulis panjang macam ni pun belum tentu penyertaan ini akan tersenarai dalam laman utama engine carian, apatah lagi tempat pertama.uhuk.uhuk.Namun, saya positif dan berharap, pengalaman yang saya perolehi dalam Contest SEO Eridy ini pasti memberi manfaat dan banyak kelebihan kepada saya dalam dunia blogging.Apapun yang mendatang:Keep Blogging..:).InsyaAllah.Amin.







Post a Comment

0 Comments